Všeobecné obchodné podmienky
Prevádzkovateľom a predávajúcim a dodávateľom tovaru v e-shope www.vianatura.sk je Ing. Soňa Soyková Via Natura , IČO: 11654511, so sídlom Krížna 62, 821 08 Bratislava (ďalej len „Via Natura“), zapísaná v ŽR č. 103-19227.
Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý súhlasí so všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačnými podmienkami a objedná si tovar alebo služby prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov.
Korešpondenčná adresa spoločnosti je: Via natura, Krížna 62, 821 08 Bratislava, zodpovednou osobou je Ing. Soňa Soyková.
Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)
Objednávka vznikne na základe potvrdenia a odoslania vyplneného objednávacieho formulára s požadovanými údajmi o tovare , doprave a spôsobe platby.
Potvrdením objednávky kupujúci súhlasí so znením Všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok, ochranou osobných údajov a tiež aj s cenou za tovar. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný na zaplatenie kúpnej ceny objednaného tovaru, teda k povinnosti platby, s čím pred odoslaním objednávky súhlasil.
Dodacie lehoty
Dodacia lehota je uvedená pri každom tovare osobitne a znamená, do koľkých pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy zvyčajne daný tovar odosielame (odovzdávame balík prepravcovi/doručovateľovi).
Jej dĺžka sa zvyčajne pohybuje od 24 hodín do 7 pracovných dní. Ak je uvedené, že máme tovar na sklade, znamená to, že ho máme na predajni v počte minimálne 1 kus a vieme vám ho vyexpedovať najneskôr nasledujúci pracovný deň po prijatí objednávky. V prípade ťažšie dostupného tovaru sa môže táto doba predĺžiť, o čom vás budeme informovať hneď, ako budeme mať bližšie informácie (termín oznamujeme kupujúcemu individuálne).
Ako predávajúci sme povinní splniť vašu objednávku a doručiť vám tovar v lehote najneskôr do 30 dní od prijatia objednávky. Ak objednaný tovar alebo časť tovarov z objednávky nie je možné dodať vo vyššie uvedenej lehote, budeme vás o tejto situácii informovať v čo možno najkratšom čase a oznámime vám predpokladaný termín dodania tovaru alebo navrhneme dodanie náhradného tovaru. Ak sa nám tovar nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, máte právo od zmluvy odstúpiť a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na Vami určený bankový účet.
Ceny
Všetky ceny tovaru a služieb sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky (zvyčajne 10% pri knihách, 20% pri pri ostatnom tovare. Presnú sadzbu nájdete vždy na daňovom doklade, nezahŕňa však cenu dodania tovaru.
Miesto a spôsob dodania tovaru
Záväzok dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru zákazníkovi resp. oprávnenej osobe uvedenej v objednávke. Tovar posielame Packetou, alebo kuriérom GLS, UPS. K dodacej lehote treba preto pripočítať bežne 1-3 pracovné dni, ktoré trvá doručenie Pretože sme zároveň kamennou predajňou, tovar si po vytvorení internetovej objednávky môžete vyzdvihnúť aj priamo v našej predajni pri zachovaní ceny z eshopu.
O tom, že Vaša objednávka bola odovzdaná prepravcovi alebo je pripravená na osobný odber v našom obchode vás budeme informovať e-mailom alebo SMS správou. Pokiaľ máte u nás zriadené používateľské konto, môžete si aktuálny stav vybavovania Vašej objednávky si môžete kedykoľvek pozrieť aj v sekcii moje konto.
Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak zákazník neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si zákazník tovar neprevezme a tovar sa nám vráti späť, máme právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od zákazníka požadovať náhradu nákladov spojených so zaslaním a spätným vrátením tovaru (poštovné). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.
Nezodpovedáme za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne zadanou adresou prijímateľa. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím v mieste dodania. Pri prevzatí zásielky je kupujúci povinný skontrolovať zásielku, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je oprávnený zásielku neprevziať. V prípade zistenia poškodenia tovaru spíše s dopravcom záznam, tzv. škodový protokol a urobí fotodokumentáciu. Na základe takto vyhotoveného záznamu predávajúci poskytne odstránenie závady tovaru, zľavu na tovar, alebo v prípade neodstrániteľných závad tovaru dodá kupujúcemu nový tovar.
Spôsob platby
Zákazník má možnosť platby:
Hotovostne alebo platobnou kartou – pri osobnom odbere
platobnou bránou – pri internetovej objednávke
Poštovné a iné poplatky
K uvedeným cenám tovaru pripočítavame nasledovné poštovné:
do hodnoty tovaru 50,00 €
– kurierska spoločnosť – dodanie na adresu – 4,90 €
– packeta – Zbox – 3,50 €
Nad hodnotu tovaru 50 € alebo osobný odber poštovné neúčtujeme
Iné poplatky ani balné neúčtujeme. Uvedené poplatky platia pre odoslanie balíkov v rámci Slovenska. V prípade rozdelenia jednej objednávky na viac zásielok na základe vášho želania vám môže byť účtované poštovné za každú zásielku samostatne.
Záručná doba
Záručná doba pri tovare, ktorý nie je potravinou, je 24 mesiacov. Potravinársky tovar si musí zachovať svoju kvalitu do dátumu minimálnej trvanlivosti a svoju bezpečnosť do dátumu spotreby vyznačeného na obale. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo k nemu pripojenom návode vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady postačuje doklad o kúpe vystavený Via natura a odovzdaný kupujúcemu.
Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru. V prípade, ak je reklamovaný tovar doručovaný kupujúcemu poštou alebo kuriérskou službou začína záručná doba plynúť od prevzatia tovaru od kuriéra alebo poštového doručovateľa.
Práva a povinnosti zmluvných strán
Via natura zodpovedá zákazníkovi za:
dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky zákazníkom, ak došlo k akceptácii objednávky odoslanie tovaru bez vád
dodanie tovaru v množstve a kvalite podľa objednávky, za predpokladu, že došlo k jej akceptácii
zaslanie daňového dokladu
Via natura nenesie zodpovednosť za:
– oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa
– obsahovú náplň baleného tovaru, pokiaľ je tovar v záruke
– oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou alebo iným prepravcom
– za poškodenie zásielky zavinené poštou alebo iným prepravcom
– výber tovaru zákazníkom.
Ak po prevzatí zásielky zákazník zistí, že tovar už má alebo nezodpovedá jeho predstavám, predávajúci to nepovažuje za oprávnenú reklamáciu.
Stornovanie objednávky
Ak si prajete zrušiť Vašu objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo najskôr nás, prosím, kontaktujte a uveďte číslo Vašej objednávky. Ak už bola vaša objednávka zaplatená, peniaze vám vrátime bez zbytočného odkladu najneskôr však do 14 dní rovnakým spôsobom aký ste použili pri svojej platbe, pokiaľ sa spolu nedohodneme na inom spôsobe vrátenia bez toho aby Vám boli účtované ďalšie poplatky.
Stornovanie už vyexpedovanej objednávky nie je možné. Zákazník môže využiť možnosť odstúpenia od zmluvy do 14 dní.
Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať Vašu objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy na tovar, ak vám ho nebudeme schopní dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky. O stornovaní objednávky vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky vrátené bez zbytočného odkladu najneskôr však do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.
Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale.
Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou na mail eshop@vianatura.sk
Kupujúci uvedie číslo objednávky, svoje meno, adresu a dôvod prečo odstupuje od zmluvy. Dôvod odstúpenia nie je povinný údaj, slúži pre našu informáciu.
Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb
Reklamácia tovaru
Ak chcete zakúpený tovar reklamovať, vopred nás, prosím, kontaktujte mailom na eshop@vianatura.sk . Reklamovaný tovar až po dohode s nami, zašlite na adresu Via natura, Krížna 62, 821 08 Bratislava . Tovar nám, neposielajte dobierkou. Reklamovaný tovar môžete odovzdať aj osobne v našej predajni.
Po obdržaní reklamovaného tovaru vás budeme bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a dohodneme sa s Vami na rýchlom vyriešení reklamácie.
Pri identifikácii vady reklamovaného tovaru postupujeme podľa zákonných ustanovení Občianskeho zákonníka (§ 622 a 623). Odstrániteľné vady sme povinní odstrániť bez zbytočného odkladu, alebo na Vašu žiadosť zrealizovať výmenu tovaru. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, máte právo na výmenu.
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
P.O. Box 5, Prievozská 32, 820 07 Bratislava 27, tel. č.: 02/ 58272 172-3, fax č.: 02/ 58272 170